Frank-in-Oeganda.reismee.nl

Op weg naar een nieuw avontuur

Nog 2 daagjes en dan mag ik weer op avontuur !! Hoera, wat heb ik daar zin in. Oeganda gaat mijn volgende bestemming worden. Jullie hebben allemaal vorig jaar mijn avonturen in Malawi kunnen volgen. Ik was daar om vrijwilligerswerk te doen op een school in een buitenwijk van Lilongwe, de hoofdstad van Malawi. Doingoood is de naam van de organisatie waar ik mee naar Malawi ben gegaan. De klik was goed en nadat ik terug ben gekomen in Nederland heb ik contact gehad met Ineke, de oprichtster van Doingoood. Ze zocht iemand die Country Coördinator wilde worden in Oeganda. Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Een mooi nieuw avontuur lag op me te wachten. En nu... Nog twee daagjes te gaan en dan verruil ik het regenachtige Nederland voor de Pearl of Africa, zoals Oeganda ook wel wordt genoemd.

Sinds mijn terugkeer uit Azië heb ik natuurlijk niet stil gezeten. Zeker, er was voldoende tijd om na te genieten van die mooie tijd aan de Oosterse kant van onze aardbol, maar ook de voorbereidingen voor mijn verhuizing naar Afrika startten al snel na terugkomst. Het grootste actiepunt op mijn lijst was de verkoop van mijn appartement. Dit had nogal wat voeten in de aarde, maar op donderdag 16 juni was het dan zover. 's Ochtends nog een laatste inspectie op de Trouwlaan en daarna naar de notaris om de papieren te tekenen. Ik ben wel gevoelig voor kleine (en grote) voortekenen en dat daarom na ondertekening van de papieren, in de wachtkamer van de notaris, 'Faded' van Alan Walker werd gedraaid, zag ik als een gunstig teken dat ik de juiste beslissing had genomen. Faded was 1 van de topnummers die we veel gehoord hebben tijdens ons verblijf op Koh Phangan in het zuiden van Thailand. Zo, weer een actiepunt afgewerkt.

De (ruim) twee maanden in Nederland waren sowieso weer de moeite waard met te veel leuke bezigheden en tripjes. Een korte bloemlezing: Weekend naar Dublin (jaja dat is geen NL :) met het voetbalteam, de overwinning van Willem II op NAC, de ontdekkingstocht met GPS naar de schat, de vele middagen op het terras in de zon (als die er was), de 5 Miles lopen in Tilburg, het kampioenschap van de Tilburg Trappers, Tilburg zingt in de regen, de reünie met de meiden uit Malawi, de trainingen, wedstrijden en toernooien met VOAB9 en natuurlijk niet te vergeten het vrijgezellenfeest van Floris, afgesloten met de bruiloft van Floris en Els afgelopen weekend. Wat een mooi feest was dat. Gelukkig heb ik velen van jullie daar nog gezien en met zo'n fantastisch feest in herinnering, heb ik de komende tijd in Oeganda nog voldoende na te genieten.

Ja, als ik daar tenminste de tijd voor ga krijgen want het is meteen vanaf het begin lekker druk met vrijwilligers en SSE-ers (Social Safari Experience, leg ik in mijn 1 van mijn volgende blogs uit). En dan moet ik ook nog een nieuw vak gaan leren, een nieuw land (en nieuwe stad) leren kennen en ga ik heeeeeeel veel nieuwe gezichten tegenkomen. Als ik dit zo lees, krijg ik er alleen nog maar meer zin in ! Maar eerst nog een paar daagjes in Nederland. Na de verkoop van mijn appartement had ik het geluk dat ik bij een vriend van me (Robert) kon blijven logeren. Ja, zeker gelukkig want ik moet zeggen dat dit erg goed bevallen is, thanx Robert !

Vrijdagavond 21.50u vertrekt mijn vlucht. Eerst naar Dubai toe, waar ik na een korte stop op het vliegtuig naar Entebbe, de grootste luchthaven van Oeganda stap. Vanaf daar ga ik jullie natuurlijk weer op de hoogte houden van mijn ervaringen. Blijf daarom mijn blog volgen en ik spreek jullie snel weer vanuit Oeganda. Ik eindig met een zinnetje in 1 van de talen die in Oeganda gesproken wordt, het Luganda. Een aantal weken geleden heb ik een cursus bijgewoond waarbij ons de beginselen van het Luganda zijn bijgebracht, dus ik heb al een heel klein beetje ervaring :).

Siwa boeloendji !!

Welaba !

Reacties

Reacties

Gerry

Heel veel Succes Frank. Je gaat weer een hele bijzondere tijd tegemoet. Ik blijf je avontuur zeker via je blog volgen. Lieve groeten Gerry

Vero

Heel erg veel plezier. Goede reis. Ik ga zeker lezen.

marie louise en simon

hele goede reis veel plezier we zullen blijven volgen groetjes van ons en maak er wat goeds van.

Jan Smits

`Dag Frank, veel geluk in Oeganda. Blijf veranderen, blijf leren, dan blijf je ook jong. (zei de ouwe heer!!)
Niets is leerzamer dan een uitdaging in het onbekende.
Geniet ervan.

Erwin Smolders

Hey Frank veel plezier in oerganda hou zeker je blog bij en wie weet zien we elkaar weer een in het mooie Afrika. Zag net ook een leuk filmpje van je op YouTube over team doingoood.

Groeten

Marius en Annie

Een goede en veilige reis, Frank. Succes en veel plezier met je nieuwe job in Oeganda. We blijven je volgen en je leuke verhalen lezen! Hartelijke groeten!

Karen

Siiba bulungi! Weeraba!! ???? Ik ga je missen en tot in December! ????????

Karen

Haha, emoticons pakt hij niet.. Dan maar even zo: ;) xxx

Coby van den elzen

Ha Frank, heel veel succes in Oeganda en ga er vooral ook van genieten! We blijven je mooie verhalen lezen en zo op de hoogte blijven van je belevenissen! Groetjes en goeie reis!

Ome Peter

Frank een hele goede reis en veel succes met je nieuwe job en natuurlijk verheug ik me weer op je verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood