Frank-in-Oeganda.reismee.nl

Vaccinaties - De geblokte slager uit de DDR ?

Vrijdag 7 augustus, een dag die rood omrand stond in mijn agenda. Dat was namelijk de dag dat mijn vaccinaties gezet zouden gaan worden. Na een paar goede recensies te hebben gehoord over thuisvaccineren, besloot ik om een afspraak te maken via thuisvaccinatie.nl. Dit is een organisatie die alle vaccinaties gewoon bij je thuis komt zetten. Je hoeft je luie stoel niet uit en kunt heerlijk op je eigen bank flauwvallen als de prikjes je teveel worden. 7 augustus dus, dat is de dag dat de bel tussen 12.00 en 15.00u zou gaan klingelen.

De week naar deze datum toe werd ik toch wel een beetje zenuwachtig. Wie mij een beetje kent, weet dat ik me lekker druk kan maken over zaken waar je je eigenlijk helemaal geen zorgen over hoeft te maken. Dat zeg ik ook elke keer tegen mezelf (niks aan de hand), maar op de een of andere manier is het ik-maak-me-lekker-toch-druk-spook weer sterker in me. Angstbeelden van een geblokte slager uit voormalig Oost-Duitsland kwamen in me op. Je ziet ze nog wel eens in een reclame, schouders van een stier, polsen zo dik als regenpijpen en het woord zachtzinnig komt in hun woordenboek volgens mij niet voor. Dus toen de klok de 12 bereikte, was mijn hartslag inmiddels een aantal slagen sneller gaan slaan. 'Laat ze maar vroeg komen, dan ben ik er ook vanaf', dacht ik nog bij mezelf. Maar 12 uur werd half 1, half 1 werd 1 uur. Dan maar wat overhemden strijken, dat doodt de tijd en dan heb ik ook nog een beetje afleiding.

Toen ik net de laatste hand aan mijn vierde hemd had gelegd, gebeurde dan toch het onvermijdelijke, de bel ging. Met kloppend hart ging ik naar beneden, het beeld van de slager op mijn netvlies geprint. De deur ging open en daar stond...... een allervriendelijkste juffrouw die me vrolijk begroette. Ze liep mee naar boven en startte meteen haar uitleg. Voor ik het in de gaten had, lagen er folders, spuiten, en wat nog meer op tafel. Ik kan jullie zeggen, het Oostblok was op dat moment erg ver weg. De uitleg was duidelijk en het moment van het zetten van de spuiten brak aan. 4 prikjes in de ene arm en 1 in de andere. Na 10 minuten was ze klaar en wat viel dat mee. DTP, buiktyfus, gele koorts, hepatitus, vanaf nu kunnen deze ziekteverwekkers mij niks meer maken. Ik voelde me heel even onoverwinnelijk, Africa here I come !! We maakten 2 vervolgafspraken voor over 1 en 3 weken. Ik ben er dus nog niet helemaal vanaf. Met voldoende leesvoer over risico's van malaria en veilig reizen, namen we afscheid. Tot over een week !!

Terwijl ze met haar armen vol met spullen naar haar auto liep, schoot nog even het beeld van de Duitse kenau door mijn hoofd. Toen ik weer in de realiteit belandde zag ik de vriendelijke juffrouw in haar auto stappen. Ik bedacht me dat ik vandaag weer een belangrijke les had geleerd. Frankie, maak je nou toch niet zo druk over Duitsers, uiteindelijk valt het mee en buiten het voetbalveld zijn ze altijd te verslaan.

Reacties

Reacties

Je zusje

Prachtig verhaal! Wat heb ik toch een stoere grote broer!!

Peter smits

Frank je moet columnist worden in een krant wat een prachtig verhaal. Ik ken nog wel een blad die je graag zouden willen hebben. Blijf zo doorgaan.

Jerry

Je bent toch wel gewent aan stoeren gasten en je weet er mee om te gaan ;)

Jan Smits

Hoi Frank,

Leuk te horen dat je gaat werken in Malawi. En met zo'n blog volg je een beetje het spoor van je Opa. (Vabo). Ik ga je volgen, veel succes !!

Mathijs Resoort

Wat gaaf Frank, leuke blog. Heel veel succes en plezier Malawi

Marc

Haha, geblokte slager uit de DDR.
Maar je weet nog niet wat voor geblokte kerels jou opwachten in Malawi he? ;)
Mooie uitdaging Boa, gaaf dat je dat doet. Ik volg je bijdragen op deze site!

Mari

Heel leuk geschreven Boa. Ik zie wel weer dat je ook dat ontzettend goed kunt en heb er het volste vertrouwen in dat je in Malawi een geweldig avontuur gaat beleven. Blijf het vooral in deze geuren en kleuren beschrijven want we lezen aandachtig mee!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood