Frank-in-Oeganda.reismee.nl

Voorbereidingen

De voorbereidingen zijn in volle gang. Er valt genoeg te regelen dus ik hoef me helemaal niet te vervelen. 7 september staat het vertrek gepland dus ik heb nog ongeveer anderhalve maand om alles voor elkaar te krijgen.

Afgelopen week heb ik mijn vliegtickets geboekt, verzekeringen geregeld en een afspraak gemaakt voor het halen van de noodzakelijke vaccinaties. De lijst van inentingen was lang dus de dokter kan zich helemaal op me uitleven. De vliegreis gaat via Frankfurt en Addis Abeba naar Lilongwe, waar ik in de middag van 8 september aan zal komen.

Vandaag heb ik me ingeschreven voor de voorbereidingstraining die via Muses georganiseerd wordt. In deze training word je voorbereid op je verblijf in Afrika. Lijkt me erg interessant want ik kan me nog moeilijk een voorstelling maken van wat me precies te wachten staat. Ja natuurlijk ben ik afgelopen half jaar op Curacao geweest en heb ik daar al kennis mogen maken met een andere cultuur (mede door mijn werk), maar Malawi is dan toch wel een ander verhaal. En mijn ervaring zegt me dat je het best kunt integreren als je voorbereiding en instelling goed is. Ik probeer dus zoveel mogelijk informatie op internet te vinden, wat hartstikke leuk is om te lezen. De voorbereidingsbrochure die ik heb gehad, helpt hier ook flink aan mee.

Als het aan mij ligt, kan het grote avontuur niet snel genoeg beginnen. Gelukkig dat de Jeugdvakantiewerk-weken er nog tussen liggen, nog 2 weken lang alles geven voordat ik vertrek. Ow ja en ik ga de Tilburg Ten Miles nog lopen op 6 september dus nog voldoende fun voordat ik vertrek. Tot de volgende keer...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood